Handboek online hulpverlening (managementeditie)

Met internet Zorg en Welzijn verbeteren

Toegankelijkheid, kwaliteit en gebruikersgemak verbeteren. Regie en zelfredzaamheid stimuleren en kosten besparen. Internet verbetert Zorg en Welzijn. Steeds meer organisaties bieden dan ook online hulp bij psychische, sociale of maatschappelijke problemen. Wat maakt hulpverlening via internet zo waardevol? Wat is nodig voordat een instelling online hulp (grootschalig) kan aanbieden?

Dit handboek is geschreven op basis van dertien jaar ervaring met online hulpverlening en bevat alle relevante aspecten van dit vakgebied. Naast een uitgebreide beschrijving van de methodiek komen de kenmerken, voor- en nadelen en verschillende vormen aan bod. Verder worden het implementatieproces en de organisatorische implicaties behandeld, zoals techniek, veiligheid, recht, pr en de veranderende rol van hulpverleners. Door het hele boek heen staan voorbeelden van bestaande online interventies.

Deze geheel vernieuwde editie beschrijft alle nieuwe ontwikkelingen en actuele inzichten omtrent wetenschappelijk onderzoek, blended hulpverlening, mHealth, therapietrouw, leerstijlen én de zeven kenmerken van een competente online hulpverlener.

Dit handboek is zowel geschikt voor hulpverleners en managers die zich oriënteren op online hulpverlening als organisaties die hun online hulpaanbod willen doorontwikkelen.

Student? Vraag om een offerte*

Betaling na ontvangst

Gratis verzending*

Snelle levering

BESTELLEN
Onze prijs 47,95 euro
Auteur(s)Schalken, Frank
Druk1
TaalNederlands
ISBN9789036803748
Verschenenaugustus 2013
MediumIngenaaid
VakgebiedManagement/beleid/recht